To SBCnews μίλησε με τον Χένρικ Λύκεστιν, τον αντιπρόεδρο προϊόντων και διεθνών επιχειρήσεων της Better Collective, με στόχο να δει το μακροχρόνιο πλάνο και το όραμα της εταιρείας για τη βιομηχανία και το στοίχημα των esports.
Το Φεβρουάριο, η Better Collective απέκτησε την HLTV.org, την ηγετική πλατφόρμα esports σε όλο τον πλανήτη, η οποία εστιάζει κυρίως στο δημοφιλές video game Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO). Η απόκτηση αυτή κόστισε 34.5 εκατομμύρια ευρώ, τονίζοντας την πρόθεση της εταιρείας να αναπτύξει τον esports τομέα της. Η αγορά της HLTV καταδεικνύει επίσης την ανάπτυξη του στοιχήματος για το CS:GΟ ειδικότερα, με την Better Collective να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί αυτή την πρόοδο.
SBC: Ποιό είναι το μακροπρόθεσμο πλάνο σας για τα esports; Είναι ένα τομέας που τον έχετε ξεχωριστά από το αθλητικό στοίχημα εξαιτίας των διαφορών του κοινού;
Η δημοφιλία των esports μεγαλώνει ραγδαία και είναι ένας τομέας που η Better Collective παρατηρεί εδώ και αρκετό καιρό. Τα Esports δεν είναι πλέον σπορ για ένα μικρό σύνολο ατόμων, αφού έχουν γίνει mainstream. Επίσης, το στοίχημα στα esports έχει αναπτυχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Η πανδημία του κορωνοϊού επιτάχυνε την αύξηση της δημοφιλίας των esports και ειδικότερα του CounterStrike, όπως τα παραδοσιακά αθλήματα ανέστειλαν τη δράση τους. Οι παίκτες που παραδοσιακά παίζουν στοίχημα στα κλασικά αθλήματα (ποδόσφαιρο, μπάσκετ κτλ) μπορούν να δοκιμάσουν τα “νερά” των esports και φαίνεται πως το στοίχημα των esports ήρθε για να μείνει.
Βέβαια, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η κουλτούρα των esports και του CS:GΟ ειδικότερα είναι ιδιαίτερη και είναι πολύ σημαντικό να έχει το σεβασμό μας. Γι αυτό ήταν και είναι αναγκαίο για μας να συνεργαστούμε με ειδικούς που έχουν βιώσει αυτή την κουλτούρα από το ξεκίνημα. Οι ειδικοί διαθέτουν μία εκ των έσω γνώση του κοινού και γνωρίζουν πως να επικοινωνήσουν μέσα στις αντίστοιχες κοινότητες.
SBC: Ποιές χώρες έχουν αγκαλιάσει περισσότερο τα esports, από στοιχηματικής άποψης;
Τα esports είνα παγκόσμια από τη φύση τους, ωστόσο είναι πιο δημοφιλή και η αγορά τους πιο ανεπτυγμένη σε ορισμένες χώρες. Για παράδειγμα, στη Δανία, όπου ιδρύθηκε και εδρεύει η Better Collective, το CS:GO έχει κερδίσει πολλούς φίλους, όπως η χώρα είναι μία από τις καλύτερες στη βιομηχανία, με πολύ δυνατές ομάδες και mainstream ΜΜΕ να καλύπτουν τις εξελίξεις του κλάδου.
SBC: Το deal για την αγορά της HLTV θεωρήθηκε ως στρατηγική αγορά τότε ή ήταν ουσιαστικά μία δοκιμή σε μία βιομηχανία κοντινή στην έδρα σας;
Η απόκτηση της HLTV ήταν ξεκάθαρα μία στρατηγική συμφωνία, αφού εξασφαλίσαμε μία ηγετική θέση παγκοσμίως στον κόσμο του CS:GO. Παρόλο που είναι μία δανέζικη εταιρεία και παρόλο που αποκτήσαμε και την CS:GO πλατφόρμα dust.2.dk μαζί με την HLTV.org, το σκεπτικό της αγοράς είναι σε παγκόσμιο πλαίσιο.
Η HLTV.org υποστηρίζει θερμά την στρατηγική μας κίνηση να γίνουμε ένα πιο διευρυμένο media group, καθώς εστιάζουμε στην ποιότητα και τα πολλά κείμενα στα sites μας, όπως και την πρόθεσή μας να προσθέσουμε κι άλλες πηγές εσόδων στην ιστορική προσέγγισή μας ως affiliates. Με αυτό το σκεπτικό, αυτή η αγορά είναι μία εξαιρετική κίνηση για την Better Collective.
SBC: Γιατί επιλέξατε να εστιάσετε την προσοχή σας ειδικά στο CS:GO; Και μπορεί το παιχνίδι να περάσει στον “παραδοσιακό” παίκτης στοιχήματος ή είναι τόσο περίπλοκο;
Βλέπουμε τα esports όπως κάθε άλλο άθλημα. Τα παιχνίδια καθαυτά, ωστόσο, είναι πολύ διαφορετικά, όπως το baseball διαφέρει από το ποδόσφαιρο. Αλλά από όλες τις διαφορετικές μορφές esports, το CS:GO φαίνεται να είναι το πιο εύκολο ώστε να “μεταφραστεί” στον κλασικό παίκτη στοιχήματος και ένα από τα esports που έχει κερδίσει το μεγαλύτερο στοιχηματικό ενδιαφέρον γενικά. Είμαστε ενθουσιασμένοι για τις ευκαιρίες που δημιουργούνται εντός αυτού τομέα.