Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το συνέδριο «2nd Greek Online Gaming Day», το πρώτο μετά την αδειοδότηση των Εταιρειών Διαδικτυακού Στοιχηματισμού, αλλά και το πρώτο μετά την πανδημία.
Το συνέδριο διοργανώθηκε από την Ελληνική Ένωση Διαδικτυακών Παιγνίων (Hellenic Gaming Association – HGA).
Χαιρετισμούς έδωσαν ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης, ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού και Προέδρος της Εθνικής Πλατφόρμας Αθλητικής Ακεραιότητας Γιώργου Μαυρωτάς, ο πρώην Υφυπουργός Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδη. ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) Δημήτρης Ντζανάτος και ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΔΑΕ) Γιώργος Πιτσιλής.
Εκ των κεντρικών ομιλητών του Συνεδρίου ήταν ο Θωμάς Τζόκας, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της winmasters.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Τζόκας τόνισε «H φορολογία είναι ένα πάγιο θέμα συζήτησης με τον νομοθέτη και τη ρυθμιστική αρχή για κάθε κλάδο, έτσι και για το δικό μας. Έχουμε μία άριστη συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία αλλά και την ΕΕΕΠ και από κοινού προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες του επιχειρείν στη ρυθμισμένη πλέον αγορά».
Ανέφερε ακόμα ότι: «Η Ελλάδα είναι από τις χώρες με το αυστηρότερο πλαίσιο από πλευράς φορολογίας, κόστους απόκτησης άδειας αλλά και ελευθερίας της αγοράς. Έχουμε έναν από τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές στον ευρωπαϊκό χώρο (35% επί των ακαθάριστων κερδών – GGR), σε συνδυασμό με το υψηλότερο κόστος απόκτησης άδειας διεξαγωγής παιγνίων μέσω διαδικτύου στην Ευρώπη (5 εκατ. ευρώ για τις άδειες σπορ και καζίνο). Σε πολλές περιπτώσεις ο συνολικός φόρος που πληρώνουν άμεσα ή έμμεσα οι εταιρείες διαδικτυακού στοιχηματισμού φτάνει το 55% επί των ακαθάριστων εσόδων, τη στιγμή που ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος δεν υπερβαίνει το 22%.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕΕΠ για το 2022, εισπράχθηκαν 162 εκατ. ευρώ από το φόρο του παίχτη, πολύ περισσότερα από όσα προέβλεπε ο κρατικός προϋπολογισμός. Κατά τη γνώμη μας αλλά και της Επιτροπής όπως προαναφέρθηκε, υπάρχει ανάγκη επανεξέτασης για τους ακόλουθους λόγους:
α) Ο τρόπος υπολογισμού του φόρου του παίχτη, κυρίως στα RNG είναι άδικος προς τον παίχτη διότι δεν συνυπολογίζει τα χρήματα που έχει χάσει αλλά μόνο αυτά που έχει κερδίσει σε μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Πχ. Αν ένας παίχτης μέσα σε ένα 24ωρο χάσει 200 ευρώ αλλά κερδίσει 100, θα φορολογηθεί επάνω στο κέρδος του χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν η απώλεια των 100 ευρώ που είναι η διαφορά μεταξύ κέρδους και απώλειας.
β) Ενισχύει τον παράνομο στοιχηματισμό ο οποίος επωφελείται παρέχοντας προνομιακές “tax free” προσφορές. Άλλωστε όπως προκύπτει από έρευνες, το 74% των παικτών που επιλέγουν τον παράνομο στοιχηματισμό είναι λόγω της φορολογίας στα κέρδη.
γ) Δημιουργεί θέμα ισονομίας με τα επίγεια καζίνο που δεν έχουν φόρο παίχτη».
Πρότεινε δε την εξάλειψη του φόρου από τα RNG: «διότι θα αποτελέσει ουσιαστικό χτύπημα στον παράνομο τζόγο διότι ο παίχτης δεν θα έχει λόγους να παίζει σε παράνομες εταιρείες, ενώ δεν θα προκαλέσει μείωση στα έσοδα του κράτους, αντιθέτως θα αυξηθούν άμεσα μέσω της αύξησης της παικτικότητας και της φορολογίας του GGR που θα προκύψει.
Όπως είναι πλέον προφανές, οι παράνομες αυτές εταιρείες ζημιώνουν το κράτος με τους φόρους που δεν αποδίδουν, αποτελούν άνδρο παρανόμων με σωρεία παραβατικών συμπεριφορών (πχ. διακίνηση μαύρου χρήματος, ξέπλυμα κλπ.). Η ένωση μας προτείνει δράσεις και συνεργάζεται με την ΕΕΕΠ έχοντας κοινό στόχο τον εντοπισμό και το μπλοκάρισμα των παράνομων ιστοτόπων. Όπως μας ενημέρωσε η Επιτροπή, η προσπάθεια θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς όπως η παύση της διαφήμισης στα ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και το μπλοκάρισμα των πληρωμών σε συνεργασία με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα».
Τέλος για τις επενδύσεις είπε: «Οι εταιρείες μας είναι κατά βάση εταιρείες τεχνολογίας που προσφέρουν καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα hub παροχής τεχνολογίας και άλλων συμπληρωματικών υπηρεσιών όπως έχουν κάνει με μεγάλη επιτυχία άλλες χώρες (Μάλτα, Ισραήλ, Κύπρος, Ουκρανία, Ρουμανία κλπ.). Στους τομείς του software development, customer service, online marketing κ.α.».